Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Skip to main content

Brief van de CEO van Starbucks: Bevestiging van waar we voor staan

"Wij zijn een bedrijf met een missie en beloften die geworteld zijn in menselijkheid en geven. Wij verafschuwen haat. Wij verwerpen geweld tegen onschuldigen. Onze waarden leveren prestaties door de lens van menselijkheid. Wij staan voor moed, verbondenheid en vreugde - waarbij vakmanschap leidt tot de resultaten die wij leveren. En we streven naar ambitieuze doelen voor onze partners en stakeholders met intentie, transparantie en verantwoordelijkheid." - Laxman Narasimhan, CEO van Starbucks. 

 

Partners, klanten en belanghebbenden van Starbucks, 

Starbucks is altijd een bedrijf geweest dat geworteld is in menselijkheid. COVID-19 heeft ons, net als veel andere bedrijven, uitgedaagd. We hebben ons best gedaan en terwijl onze winkels gesloten waren, hebben we de lonen en secundaire voordelen beschikbaar gehouden voor onze partners. Toch waren we niet volledig voorbereid op de omvang van wat zou komen. De wereld veranderde en we veranderden niet snel genoeg mee, maar we hebben geleerd van deze ervaring en onze koers opnieuw uitgezet. 

 

Deze inzichten hebben geleid tot aanzienlijke investeringen in onze partners en winkels, samen met een strategie voor heruitvinding. Voortbouwend op het succes van een jaar van transformatie, hebben we onze toekomststrategie uitgebreid tot de "Triple Shot Reinvention - with Two Pumps," die we begin november hebben onthuld. En we hebben extra ingezet op onze medewerkers

 

Het nieuw leven inblazen van onze partnercultuur is fundamenteel voor deze toekomststrategie - en een die ik persoonlijk zal leiden, samen met onze Raad van Bestuur - onder toezicht van het nieuwe Comité voor Milieu, Partners en Gemeenschapsimpact dat we hebben opgericht. 

 

Eerder dit jaar lanceerden we onze  missie en onze beloften . Ze vieren ons verleden en de evolutie van het bedrijf naar de toekomst. 

 

Onze missie geeft onze partners keuzevrijheid, omdat elke actie leidt tot een hoger doel:  met elk kopje, met elk gesprek en met elke gemeenschap koesteren we de grenzeloze mogelijkheden van menselijke verbinding. 

 

Onze Beloften vormen ons bedrijf op zijn best voor elk van onze stakeholders. Ze komen tot leven in onze acties en in de acties van de honderdduizenden partners over de hele wereld. Voor onze partners, een brug naar een betere toekomst. Voor onze klanten tillen we het alledaagse op. Voor boeren zorgen we voor de toekomst van koffie voor iedereen. Voor onze gemeenschappen dragen we positief bij. Voor het milieu, op ons best, geven we meer dan we nemen. En dat resulteert in onze belofte aan aandeelhouders: duurzame langetermijnrendementen leveren.   

 

De acties achter deze beloften tonen aan dat bijdragen de kern vormt van wie we zijn. We hebben altijd gestreefd naar een ander soort bedrijf te zijn. Maar we erkennen dat we opereren in een andere wereld. 

Verhalen worden gevormd door externe stemmen die losstaan van het merk - en verder worden versterkt door anderen. Als een bedrijf dat geeft, staan we voor menselijkheid. We staan voor menselijke verbinding. We verafschuwen haat, geweld en aanvallen op de onschuldigen. Overal en altijd. 

In deze dynamische, polariserende tijd hebben we nu de Waarden gelanceerd die ondersteunen waar we voor staan. Onze waarden stellen ons in staat om prestaties te leveren door de lens van menselijkheid. 

We hechten waarde ons vakmanschap. We hechten waarde aan de resultaten die we behalen wanneer we focus, integriteit en gedrevenheid brengen naar onze grootste ambities. We hechten waarde aan moed. We hechten waarde aan verbondenheid. En we hechten waarde aan vreugde

Zoals duidelijk werd tijdens COVID-19 en de nasleep ervan, pakken we het niet altijd juist aan. Ondanks de hoogste betrokkenheidsscores van medewerkers en de laagste uitstroompercentages in de restaurantindustrie, en toonaangevende voordelen in de sector, weten we dat sommige van onze partners ontevreden zijn geweest. Ze hebben ervoor gekozen om dit op hun eigen manier te uiten - en ze hebben het recht om dat te doen. We geloven in een directe relatie met onze partners als een manier om te luisteren, te groeien en het merk het beste te leveren. We erkennen ook het recht van onze partners om zich te organiseren en het recht van onze partners om gezamenlijk te onderhandelen. 

Vorige week communiceerde onze Chief Partner Officer, Sara Kelly, met Workers United. Namens ons bedrijf bevestigde ze een gedeeld doel met de vakbond om de onderhandelingen voort te zetten. We hebben Workers United - namens onze vertegenwoordigde partners - gevraagd met ons samen te werken om de impasse te doorbreken en in te stemmen met een collectief onderhandelingsproces met als hoopvol doel om in 2024 overeenkomsten te bereiken. 

Starbucks is altijd een ander soort bedrijf geweest. We streven ambitieuze doelen na voor onze partners en stakeholders met intentie, transparantie en verantwoordelijkheid. Daarmee zullen we een aantal stappen ondernemen om verantwoording af te leggen door de voortgang tegen kansen en oplossingen bij te houden en u op de hoogte te houden van de voortgang. 

Ik heb nu het voorrecht gehad om dit bedrijf acht maanden te leiden. Ik kwam in 1991 als migrant naar dit land. Ik begrijp wat het inhoudt om een brug naar een betere toekomst te hebben. Ik kwam naar Starbucks omdat we een geweldige geschiedenis hebben in het bouwen van deze brug naar een betere toekomst voor onze partners. Terwijl ik in de winkels werkte en de verhalen van vele partners hoorde, weet ik dat we samen nog meer kunnen doen. 

  

Het is tijd voor ons om de toekomst te omarmen en er samen naartoe te werken. De behoefte aan menselijkheid en menselijke verbinding kan niet acuter zijn. Als ik door de ramen van onze winkels kijk in de vele delen van de wereld waar we aanwezig zijn, is het duidelijk dat de behoefte bestaat. Ik ben ervan overtuigd dat we gezamenlijk de weg kunnen vinden om de grenzeloze mogelijkheden van menselijke verbinding te ontketenen. 

Met respect, 

Laxman 

Chief Executive Officer, Starbucks Coffee Company